Tarefa virtual: Traballo por proxectos
Un claro exemplo
do traballo por proxectos podería ser o blogue que desenvolvín ao longo da miña
Unidade Didáctica que chamei: The World
We Live, The World We Know. Esta unidade didáctica esta formada por un
proxecto interdisciplinar entre tres materias: Inglés, Tecnoloxía e Xeografía e
Historia; ademais o contexto no que se desenvolve é unha clase de 4º curso da
ESO nun aula de 20 alumnos e alumnas. Mais aquí ímonos centrar nas tarefas da
nosa materia de linguas estranxeiras, que conta con sete tarefas distintas, que
á súa vez teñen as súas correspondentes actividades. Mediante esta UD o que se
pretende é que os rapaces creen un blogue sobre os puntos máis interesantes
dunha cidade europea así como da súa propia vila, neste caso trataríase da vila
de Noia.
Ademais, a
través desta UD traballaremos, na materia de Tecnoloxía, as diferentes formas
de crear un blogue; na materia de Xeografía e Historia, a historia dos países
anglófonos, a arte e a cultura galegas e faremos un roteiro pola propia vila.
Finalmente, na nosa materia de Inglés, traballaremos vocabulario específico que
nos axudará na publicación das entradas do blogue, traballos en grupo para
fomentar a cooperación e a colaboración entre o alumnado e a utilización das
TIC’s para conseguir que o alumnado se motive en todo momento. A metodoloxía
que imos utilizar fundamenta as súas bases na coñecida Investigación na escola, ademais as estratexias didácticas atópanse
en todo momento en concordancia co traballo por competencias. Un punto moi
importante da práctica docente é a busca dun traballo activo que tanto
caracteriza á metodoloxía pedagóxica do traballo por proxectos.
En
definitiva, levaremos a cabo un traballo por proxectos, onde se pretende facer
que o alumnado sexa quen de reflexionar, ser críticos, desenvolver un
pensamento autónomo e de crear, formular e reformular diferentes hipóteses
nunha lingua estranxeira.
Bloques de contidos
Os bloques
de contidos que se tratan ao longo da UD foron os seguintes:
B1.1, B2.1,
B3.1,
B4.1, B5.1 ,
B5.2,
B5. 3. ,
B5.5., B5.6.
Obxectivos
Dos obxectivos xerais da etapa
específica da ESO, recollidos no Decreto 86/2015, do 25 de xuño, traballáronse
os seguintes: a) b) d) f) g) h) i) l)
Mentres que por
outro lado, contamos con oito obxectivos didácticos:
- Ser quen de elixir individualmente un contido concreto (cidade) para poder desenvolver autonomía nos traballos diarios.
- Desenvolver as capacidades de expresión escrita no idioma estranxeiro para aplicar na vida cotiá.
- Utilizar bibliografía específica como dicionarios, enciclopedias ou recursos electrónicos para poder identificar os recursos axeitados
- Aplicar os coñecementos estudados nas asignaturas de Xeografía e Historia e Tecnoloxía para amosar a capacidade do alumnado de traballar de forma interdisciplinaria
- Deseñar textos orixinais en outro idioma non cooficial para poder sintetizar, expresar con adecuación e recoñecer información relevante.
- Cimentar os coñecementos xerais do idioma para aplicalos á vida real e en casos específicos.
- Recoñecer o vocabulario específico para poder utilizalo de forma correcta.
- Utilizar textos paralelos para coñecer a estructura e información típica de diversos estilos e tipos de textos (artigo, guía turística, ensaio, presentacións...)
Criterios de avaliación
Os diferentes
criterios de avaliación que imos utilizar serán:
B 1.1, B 2.1, B2.2, B2.3, B2.4, B2.5, B3.1, B3.2, B3.3, B4.1, B4.2, B4.3,
B4.4, B4.5, B4.6, B5.1, B5.2, B5.3, B5.6, B5.7 e B5.9.
Estándares de aprendizaxe
Finalmente, os estándares a utilizar serán os seguintes:
PLEB1.1., PLEB1.4., PLEB1.5., PLEB1.7,
PLEB1.8.,
PLEB2.1.,
PLEB2.2.,
PLEB2.3.,
PLEB2.5.,
PLEB2.6.,
PLEB3.1.,
PLEB3.2.,
PLEB3.3.,
PLEB3.4.,
PLEB3.5.,
PLEB4.4.,
PLEB4.8.,
PLEB5.1.,
PLEB5.2.,
PLEB5.4.,
PLEB5.5.,
PLEB5.6.,
PLEB5.7.
Ao tratarse
dunha cantidade moi grande de obxectivos, criterios e estándares de avaliación
e bloques de contidos só mencionamos a súa referencia posto que se poderían
comprobar no currículo de Inglés como primeira lingua de 4º curso da ESO.
A modo de
conclusión, creo que mediante este exemplo queda bastante claro como se podería
levar a cabo un traballo por proxectos e a magnitude que podería ter. É unha
metodoloxía que require unha grande cantidade de traballo e de tempo invertido.
¡Hola, Mariña! Creo que tu propuesta es muy acertada, ya que el aprendizaje por proyectos es perfecto para combinar el trabajo entre distintas materias. Con tu planteamiento, los alumnos y alumnas pueden adquirir conocimientos que les resultarán útiles en la vida real a la vez que aprenden de forma autónoma y desarrollan sus capacidades de manera integral.
ResponderEliminar