Tema 6. Diario: EDUlingüe 2020
Un tema que me provocou unha grande inquedanza en relación co tema 6 do docente Gonzalo, foi o proxecto Edulingüe que pretende levar a cabo a Xunta de Galicia para o ano 2020. Isto débese a que todo o texto me parece unha pretensión utópica que, tendo en conta a realidad social actual de Galicia, me parece imposible de levar a cabo. Como xa dixen en infinidade de ocasións, a teoría no papel pode quedar moi bonita, mais a práctica é un tema totalmente diferente.
Está claro que o ensino de idiomas é clave na educación de todo o alumnado galego, e que nun mundo onde reina unha economía capitalista e glozabalizada cada vez é máis necesario coñecer todo o que nos rodea, tanto culturas como idiomas distintos, para así despois poder ter un futuro laboral con moitas máis posibilidades. Pero na miña opinión non se pode pretender levar a cabo un proxecto tan ambicioso se a realidad do contexto non o permite. Primeiramente, creo que isto é totalmente imposible posto que na Galiza actual o alumnado ten un grande descoñecementos das súas propias linguas, sendo moitas veces incapaces de expresarse correctamente.
En segundo lugar, creo que isto afectaría gravemente ao ensino das linguas estranxeiras: déixase dun lado o papel que temos os docentes de idiomas, quitándolle importancia ao seu papel no ensino e relegando este a docentes doutras materias como bioloxía, física ou historia. Como imos pretender que un docente non especializado en linguas imparta a súa materia se antes non milloramos a propia ensinanza de linguas estranxeiras?
En defintiva, creo que queda bastante claro que un proxecto deste calibre e tan ambiciosa podería ser un grande plan de futuro para a nosa educación, pero a realidade da nosa comunidade autónoma non permite que se invirtan case 70 millóns de euros nun plan que non se poderá levar a cabo na súa totalidade, mentres proxectos como a normalización lingüística seguen a estar pendurados dun cordel con pinzas.
Ola Mariña, estou totalmente de acordo contigo con que este proxecto é totalmente ambicioso e surrealista, pero
ResponderEliminargustaríame saber que alternativa oh solución le darías ti a este problema con respeto ao aprendizaxe de linguas estranxeiras.
Boas, Mariña!
ResponderEliminarNo noso grupo de clase tamén estamos de acordo totalmente co teu punto de vista: trátase dun plan extremadamente utópico e ambicioso que, parece, non ten en conta nin a situación da que partimos para a súa satisfactoria aplicación. Na actividade para debater este documento expuxemos máis aspectos negativos que positivos desta medida.
Non obstante, tamén sería interesante ver que propostas existen entre nós, que seremos o futuro desta profesión, tal como cuestiona Andrea no comentario anterior.
Aínda que si que estamos de acordo en que se trata dunha proposta utópica, gustaríame deixar sobre a mesa a posibilidade de mellorar pouco a pouco a situación para así, algún día máis cedo que tarde, consigamos todos estes obxectivos que hoxe consideramos como inalcanzables.
A colación desta idea gustaríame invitarte a ver a miña entrada de diario dos temas 7-8 (https://learnandenjoywithvera.blogspot.com.es/2017/12/7-8-diario.html) na que falo sobre a célebre cita "think global, act local" e de que xeito poderiamos aplicalo para acadar todos os nosos propósitos docentes.
Moitas grazas polo teu post, Mariña!
Ola Mariña!
ResponderEliminarEncantoume a túa reflexión e é que é totalmente verdad. Queren que os rapaces aprendan a lingua inglesa coa excusa de que saber idiomas é bó, pero só os idiomas que a eles lles parecen. Por suposto que é bo aprender da cultura doutros países pero tamén é importante coñecer e defender a cultura dun mesmo. Por sorte, nós, os profesores do futuro temos moi claras as prioridades.
Un saúdo.